Afectiuni degenerative

Stenoza spinală

Stenoza spinală se referă la îngustarea canalului spinal, care conţine măduva spinării şi nervii rahidieni. Măduva spinării este alcătuită din nervi care traversează canalul spinal de la baza creierului până în zona lombară inferioară. Stenoza cervicală comprimă rădăcinile acestor nervi, din cauză că îngustează canalul spinal. Uneori această afecţiune poate conduce chiar la iritarea măduvei spinării.

Cauza principală a stenozei spinale este vârsta, care aduce cu sine o serie de afecţiuni degenerative ale sistemului osos, precum artroza. Există şi stenoza spinală congenitală, în care canalul spinal este îngust din naştere, dar aceste cazuri sunt foarte rare.

Simptome – Afectiunile degenerative

• Dureri ale braţelor
  • Dificultăţi în manevrarea obiectelor
  • Pierderea dexterităţii mâinii
  • Parestezii (amorţeli), slăbiciune, furnicături, rigiditate, dureri la nivelul mâinilor sau picioarelor
  • Dificultăţi în coordonarea mişcărilor fine
  • Târârea picioarelor în timpul mersului

Pacientul se prezintă la medic şi relatează simptomele bolii. În urma unui examen fizic şi a detaliilor descrise de pacient, medicul va continua cu investigaţii suplimentare pentru a stabili un diagnostic corect şi a descoperi cauza afecţiunii.

• Radiografia
  • Tomografie computerizată
  • Scanarea coloanei vertebrale poate avea o mai mare acurateţe prin folosirea substanţei de contrast intravenoasă.
  • Rezonanţă magnetică
  • Sunt identificate structuri calcifiate de disc, osteofite şi mase de ţesut moale epidural.
  • Scintigrafia
  • Mielografia

Diagnostic diferenţial – Afectiunile degenerative

Artrita reumatoidă