Endoscopia vertebrelor

INDICAŢII DE TRATAMENT - ENDOSCOPIA VERTEBRELOR

În principiu 90-95 % dintre leziunile discale sunt tratate cu succes conservator. Doar 5-10 % sunt cele care dacă nu au răspuns la tratament vor fi tratate chirurgical.

Tratamentul conservator se aplică minimum 4-6 săptămâni şi maximum 3-6 luni. El constă din repaus relativ la pat tare, cu flexia şoldurilor şi genunchilor pentru relaxare în hiperlordoză, administrarea de antiinflamatorii nesteroidiene sub protecţie gastrică, miorelaxante, fizioterapie antiinflamatorie, decontracturantă, anestezie epidurală, eventual manipulări vertebrale cu repunerea mecanică a discului.

Aplicarea tratamentului se face gradual, progresiv, iar după ameliorarea durerii se poate face gimnastica medicală pentru tonifierea musculaturii paravertebrale şi a celei abdominale.

Dacă tratamentul conservator a fost corect aplicat iar bolnavul nu a răspuns, vom interveni mai agresiv.
Opţiunile terapeutice chirurgicale sunt diverse:
discectomia percutană
chemonucleoliza cu chemopapaină
automat percutan lumbar suction discectomy, ca şi laser disc decompression – se aspiră şi se decomprimă intervertebral, scăderea presiunii va duce doar pe moment la diminuarea durerii, ulterior simptomatologia degenerativă se va agrava, artroza avansând la articulaţiile interapofizare şi interarticulare practic segmentul posterior va prelua mecanic suprasarcina.
discectomia microscopică

ENDOSCOPIA INTERVERTEBRALA – ENDOSCOPIA VERTEBRELOR

• tehnici cu radiofrecvenţă
  • terapie intradiscală electrotermică